Reparatie en onderdelen service.
U heeft uw oude Philips of Aristona (of een ander Philips submerk) van zolder gehaald en hij doet niets meer?
U heeft een bandrecorder van Philips gekocht maar hij doet het niet?
De kans is groot dat de snaren zijn opgelost.
Als u de bovenplaat van uw recorder los schroeft ziet u meestal al meteen wat er aan de hand is.
De aandrijfsnaren en eventuele wieltjes en remrubbers zijn tot een
zwarte smurrie vergaan.
Met wat vlijt en technische kennis kunt u zelf deze drab verwijderen en een set nieuwe snaren bestellen.
Die snaren kunt u via deze site bestellen.
Kijk maar eens in het snarenoverzicht of uw recorder er tussen staat.
Vermeld bij de bestelling van een snarenset wel altijd het typenr. van uw recorder,
Wilt u dit door mij laten doen?
Kan ook.
Stuur in beide gevallen eens een mailtje naar bandrecorder.be@hotmail.nl en geeft het typenr. van uw bandrecorder op.
Heeft u een ander onderdeel nodig?
Stuur ook dan gerust een mailtje.
Ik heb veel onderdelen van Philips bandrecorders.
Heeft u problemen met uw bandrecorder?
U wilt uw banden overzetten op CD?
U wilt eens een algehele check-up voor uw recorder?
Stuur eens een mailtje naar bandrecorder.be@hotmail.nl
Een voorbeeld van wat er met uw recorder gebeurd als u die door mij
laat reviseren:
foto 1 foto 2
Op foto 1 ziet u een gedemonteerde Philips N 4308.
De drab van de snaren is er reeds uitgehaald.
Het loopwerk is gesmeerd en afgesteld.
Op foto 2 ziet u een gedemonteerde spoelschotelaandrijving.
Allemaal drab waardoor de recorder niet meer werkt.
foto 3 foto 4
Op foto 3 is de spoelschotelaandrijving geheel gereinigd en voorzien van nieuwe aandrijfrubbers.
Op foto 4 is te het loopwerk te zien inclusief de nieuwe hoofdsnaar.
In het geval van nieuwe snaren en rubbers word door mij uitsluitend gebruik gemaakt
van NIEUWE producten.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nog een reparatie:
De loopwerken van de EL 3555/3556/3575/3576 en de N 4404/4407/4408/4500
en uiteraard alle submerkvarianten zijn bijna allemaal hetzelfde.
Hier wat foto's van wat er gebeurd met
een recorder als deze op de werktafel komt.
Zo zijn de meeste Philips recorders als je ze Alle rubberdelen zijn vergaan tot drab. Ook diverse delen in de recorder zelf zijn
koopt of terug vind op zolder na jaren. besmeurd.
Ook aan de onderzijde allemaal vergaan Dus alle besmeurde delen demonteren en....... Schoonmaken!!!!!!!
rubber.
En de recorder zelf ook ontdoen van Daarna word de recorder door mij ontdaan van oud vet
alle rubberresten. en voorzien van nieuw vet.
Ook het vergane snelspoelwieltje moet er uit Daarna maak ik er nieuw rubber omheen. Na het schoonmaken kunnen alle delen
en helemaal worden schoongemaakt. een voor een weer worden terug geplaatst
en worden er nieuwe snaren gemonteerd.
Aan de voorzijde word ook een nieuwe snaar De recorder word ingeschakeld en alles draait weer.
gemonteerd en het nieuwe snelspoelwieltje
komt weer op zijn plek.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
LET OP!!!!!!!
Wegens een erg nare ervaring in Maart 2011 moet ik het volgende even toevoegen:
Ik repareer erg graag bandrecorders echter het blijft altijd apparatuur van 40 jaar oud.
Het allerliefst repareer ik een bandrecorder van iemand die de recorder zelf even komt brengen.
Een persoonlijk kontakt is het fijnste, we weten dan allebei met wie we van doen hebben.
Mocht het niet lukken de recorder te brengen mag opsturen natuurlijk ook.
Mocht een reparatie achteraf niet goed genoeg bevallen komen we er altijd samen uit
echter het vervoer regel je altijd zelf.
Dit schrijf ik omdat ik onlangs te maken heb gehad met iemand die z'n recorder naar mij heeft opgestuurd
en na reparatie weer liet ophalen om vervolgens te mailen dat hij niet tevreden was
en alles wat hij wou is z'n geld terug of ik moest de recorders maar weer naar
mij laten vervoeren op mijn eigen kosten.
Mocht een reparatie niet bevallen kijk ik altijd wat ik kan doen
en altijd komen we daar samen uit
echter het vervoer is voor een ieder zelf.
Als iemand zelf na mijn reparatie weer aan de recorders heeft gewerkt
neem ik geen verantwoording meer van het door mij gerepareerde.
Het is jammer maar nogmaals er zijn altijd weer mensen die naderhand denken dat ze eerst
hun spullen kunnen laten repareren om dan vervolgens
hun geld terug te eisen.
Dit is helaas NIET mogelijk.
Service naderhand is ALTIJD mogelijk en meestal gratis.
Hiermee is niet gezegd dat iemand voor een reparatie zijn of haar bandrecorder
niet mag opsturen, echter de kosten daarvoor, ook als de reparatie niet bevalt
zijn altijd voor de gene zelf.
mocht ik konstateren dat het door mij gerepareerde indedaad niet naar behoren functioneert
herstel ik dit uiteraard gratis.
Frits Bolsenbroek 5 maart 2011